11 Eylül 2016 Pazar

İRAN ULAŞIM VE VİZE

Hani MFÖ'nün bir şarkısı var ya Bodrum Bodrum diye nerden başlasam nasıl anlatsam diye başlar bende aynen öyle başlamak istiyorum İran'ı anlatmaya gerçekten nerden başlasam nasıl anlatsam bilemiyorum.  İlk İran'ı gezme fikri eski işyerimde İran'lı bir mesai arkadaşımdan dinlediğimde düşmüştü aklıma ama yıllardır birçok kişi ile gidelim diye konuşmuş olmamıza rağmen bir türlü kısmet olmamıştı.



Bu yıl kurban bayramı 9 gün tatil bende bir haftalık yıllık iznimi alıp 15 günlük bir tatil programı yapayım diye düşünüyorum ama nereye giderim kafamda birşey yok. Uzaklarda bir yer sitesinin sahibi arkadaşım Onur'la birgün havadan sudan konuşurken bu yıl ki gezi programı hakkında konuşuyoruz. Ben hiç program yapmadım ama Onur belki İran'a gidebilirim dedi bende takıldım gidersen takılırım peşine diye şaka ile başlayan muhabbet gerçek oldu ve bayrama 1 hafta kala hadi gidiyormuyuz deyip plansız programsız İran yollarında bulduk kendimizi.

İran'a gitmek için eskiden demiryolu alternatifi de varmış keyifli olabilirdi ama şu anda sadece otobüs ve uçak ile ulaşım sağlanabiliyor. Uçak fiyatlarını araştırdığımda uygun fiyatlı olanların Bakü aktarmalı 9-10 saat beklemeli 800 TL civarı yada Atina aktarmalı vize gerektiren alternatifleri olduğunu görünce uçaktan vazgeçip otobüsleri araştırmaya başlıyorum. İnternette otobüs firması sadece Tehran tur çıkıyor aramalarda ama Metro ve Ulusoy'da gidiyormuş bunu dönüş yolunda öğrendik.

Ağustos'un son haftası Tehran Tur'u arıyorum 01 Eylülde satış başlıyor o zaman arayın diyorlar Fiyatı ne kadar diyorum 35 USD diyorlar.  01 Eylülde bayram haftası olması sebebiyle açıkta kalmayalım diye ilk gün arıyorum hemen biletler için ilk sıralar sabahın köründe satılmış bile rezervasyon yaptırıyorum ertesi günü gidip bilet alacağım fiyat soruyorum 50 USD diyorlar. (eee bayram haftası ya! evlenirsin kuaföründen oteline pastacısına kadar herkes sana ceza verir gibi soymaya kalkar ya bayramda da bir yere gidiyorsan acenteler mutlaka soyar ) Yapacak bir şey yok rezervasyon yaptırıp cumartesi gidip biletleri alıyorum. Kredi kartı geçmiyor nakit bulundurmanız gerekli bilginize,

Malum ortalık karışık güvenlikle ilgili bir sorun olup olmadığını soruyorum sorun yok herkese çelik yelek veriyoruz sizde silahlarınızı alıp gelirseniz sorun olmaz diye dalga geçiyorlar acentedekiler. Sonra transit yol kullandıklarını şehirlerin içlerine girmediklerini Ağrı Doğu Beyazıt'tan geçtiklerini ve hiçbir sorun olmadığını söylüyorlar.

BİLET


Gün gelip çatıyor 10.09.2016 öğlen saat 12:30 da İstanbul Aksaray'daki Tehran tur acentesinde buluşuyoruz Onur'la.  Otobüsümüz VIP otobüslerden her sırada üç koltuk var koltuk aralıkları geniş ayak bölümünde koltukla bütünleşebilen bir bölüm daha var yatak yapıp rahat rahat seyahat edebiliyorsunuz.

TEHRAN TUR



OTOBÜSÜMÜZ

Otobüste bizim gibi sırt çantalı Cihat birde Ağrı'da inen bir Türk aile dışında herkes İran'lı. İran'lı diyorum ama onlar kendilerine Türk diyor çünkü Azerbaycan'dan ayrılma İran'da yaşayan Türkler. Fonda İbrahim Tatlıses parçaları yolculuk başladı dile kolay 30 saat İbrahim Tatlıses dinlemek her yiğidin harcı değil:)  Sabahın erken saatlerinde Ağrı Doğubeyazıt'a varıyoruz otobüs mola diyor yaklaşık 2 saat bekliyoruz etrafı mazot kokusu kaplıyor önce anlam veremiyorum ama sonra bir arkadaşımın söyledikleri geliyor aklıma sınıra gelmeden İran'da benzin ucuz diye benzini Türk sınırından önce boşaltıp diğer tarafta benzin alınıyor demişti etrafa baktığımda otobüsün altında bir leğen şırıl şırıl sesler geliyor mazot kokusu da anlamlanıyor ayrıca etrafta bir sürü paketler var anlaşılan sınır ötesi alışverişte bir hayli gelişmiş :)
Eeee hazır Ağrı dağına karşı mola vermişiz bizde ortamın keyfini çıkaralım ilk defa görmek nasip olan Ağrı dağını fotoğraflayalım diyoruz.

AĞRI DAĞI


İşler bitiyor biniyoruz araca Gürbulak sınır kapısına geliyoruz çantaları alıp önce Türk pasaport kontrolden geçmeden önce yurt dışı çıkış pulunu satın alıp pasaport kontrol sırasına giriyoruz tabiiki bir bayan olarak İran'a girmeden önce yapılması gereken bir şey daha var başınız örtülü olmalı üzerinize giyilen t-shirt yada gömlek minimum dirsek altına kadar kapalı olmalı ve kalçalarınızı örtmeli bende hazırlıklarımı yapıyor İran pasaport kontrol noktasına ilerliyorum. Pasaportlar kontrol ediliyor kaşeleniyor geçiyoruz köşeyi döner dönmez bir kontrolden daha geçiyoruz herhangi bir zorlukla karşılaşmadan ve çanta araması yapılmadan yarım saat sonra sınırları aşmış kendimizi İran topraklarına atıyoruz.
SINIR GEÇİŞİ





SINIRI GEÇMİŞ OLMANIN RAHATLIĞINI YAŞAYAN BENDENİZ



BAZARGAN SINIR KAPISI




















Sınır kapısından geçer geçmez vizemizi kontrol ediyoruz. Bu arada İran ile Türkiye arasındaki vize anlaşmasına istinaden 3 ay süreli karşılıklı olarak kalınabiliyor. Her hangi bir ücret ödemiyorsunuz.
Rakamlar farsça gitmeden önce farsça sayıları öğrenmiştik kaşede 21 Haziran 1395 yazıyor acaba yanlış kaşemi bastılar diye düşünüyorum sonra öğreniyoruz ki İran'da Şems (güneş ) takvimi kullanılıyor.

Hicrî Şemsi Takvime Türkiye’de Rumî Takvim de deniyor. Peygamberin Medineye ulaşmak üzere Kuba köyüne geliş günü olan miladi 20 Eylül 622 tarihini, Hicri yıl başlangıcı olarak kabul eden, Arapça’da güneş anlamına gelen Şems kelimesinden de anlaşılacağı üzere, dünyanın güneş etrafındaki dolanımını esas alan bir takvim.


VİZE



Malum otobüste geçecek ve bir saat kadar çimlerde otobüsün gelmesini bekliyoruz. Otobüsle yurtdışına gitmenin en kötü tarafı sınır geçişlerinde otobüsü beklemek. Çıkınımızdaki yiyeceklerle çimlerde kahvaltı ediyoruz.


KAHVALTIMIZ :)



Otobüsümüz geliyor biniyoruz istikamet Tebriz.


Evet macera başlıyor........










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder