4 Aralık 2014 Perşembe

KÜBA VİZESİ NASIL ALINIR


3 yıldır gitmek isteyip bir türlü kısmet olmayan ama herkes gibi Fidel Castro ölmeden giridilip görülmesi gereken yer Küba.

Yol o kadar uzun sürüyor ki bir haftalık tatille gidilemeyecek bir yer olduğunu düşündüğümden bir türlü kısmet olmuyordu Küba. Bu sene Kurban bayramının uzun olmasından faydalanıp yıllık izinler ve 1,5 günlük Cumhuriyet bayramı ile birleştirip 24 günlük küba programı yapmaya
karar veriyorum neredeyse yılın başından. Ve karar verdiğim andan itibaren sürekli uçak bileti fırsatları yakalamaya çalıştıysamda maalesef en uygun aeroflot havayolu ve fiyatlar aynı seviyelerde seyrediyor. Daha önce Nepal turunda tanıştığım bir arkadaşımda benimle gelmeye karar verince Ağustos ayında biletlerimizi alıyoruz. Fiyatı 651 USD karşılığı 1973 TL. Daha sonra yine Nepal turundan bir arkadaşım daha bize katılmaya karar verince üç kişilik grubumuz oluşuyor.

Fakat Eylül ayında kızkardeşimin ciddi rahatsızlığı ile ilgili haberi alınca sanırım Küba'ya gitmek bana nasip olmayacak diye düşünüyorum. Ama sağlık herşeyden önemli. Aeroflot'tan aldığımız biletler 160 gün içinde uçaktaki yer durumuna göre 100 € dan başlayan fiyatlarla ceza ödeyerek değiştirilebiliyormuş. Tarih olarak alabileceğim en geç tarih Aralık ayı olduğu için Ekim tarihli biletimi seyahate 2 hafta kala Aralık ayına 135 € ceza ödeyerek 5 Aralık gidiş 23 Aralık dönüş şeklinde 18 günlük bir programla değiştiriyorum.Grup arkadaşlarımda benimle aynı tarihte gitmeye karar veriyorlar. Allah'a şükür kızkardeşimin rahatsızlığı ile ilgili ciddi durumda Kasım ayında ortadan kalkınca Küba ile ilgili araştırmalara hız veriyorum.

Tabiiki her seyahatte olduğu gibi yapılması gereken ilk şey gidilecek ülke eğer Türk vatandaşlarına vize uyguluyor ise vizeyi almak. Kasım ayında Küba vizesi nasıl alınır diye araştırmaya başlıyorum vize alınma yöntemi aynı olmasına rağmen İstanbul'da Küba vizesi için yetkili birkaç acenteden vize alabiliyorsunuz fakat her birinin uyguladığı fiyatın farklı olduğunu tespit ediyorum. 30 € dan başlayan vize ücretleri 70 € ya kadar çıkabiliyor. Küba vizesi vermek için Taksim'de bulunan Guantanamera acentesi en ucuz fiyatı veren acente olduğu için telefonla arayıp evrak olarak ne istediklerini öğreniyorum.

Sanırım Küba vizesi almak,  bize vize uygulayan ülkeler arasında en basiti :)

Uçak bileti, 30 €,  seyahat sigortası ve pasaportla acenteye gidiyorsunuz.

Acenteden randevu alıyoruz, öğle paydosunda da çalışıyorlar. Taksim'de oteller bölgesinde Ziraat bankasının karşı çaprazında ikinci katta bulunan acenteyi bulmakta zorlanıyoruz. Dükkanlardan birine soruyoruz acenteyi buluyoruz fakat girişini bulamıyoruz. Çünkü acente tadilattaymış binanın ana girişi kepenkle kapalı olduğundan biz önünden geçip sürekli farklı binalara giriyoruz. :):) Yandaki dükkanlardan birine soruyoruz bize hızlı bir şekilde kepenke vurmamızı söylüyorlar bizde uyguluyoruz. Kepenk yavaş yavaş aralanıyor bizde inşaat malzemeleri ile dolu alandan geçip acentenin bulunduğu ikinci kata çıkıyoruz. Sanırım siz gittiğinizde tadilat olan alt katta güzel bir acente ile karşılaşacaksınız.

Ne parmak izi, ne fotoğraf, ne banka extresi,ne şirkete ait bir sürü evrak, nede başka bir sürü angarya olmadan, on dakikada ortadan ikiye bölünebilen kupon gibi bir kağıdın üzerine pasaport numarası, doğum tarihi, ad soyad yazıp arkasını kaşeleyip 30 € yu alıp kağıdı veriyorlar oluyor size vize :)


Hatta arkadaşımın vizesini de ben alıyorum pasaportun bir fotokopisini e-mail atıyoruz , Hatta vizenin üzerine arkadaşın doğum tarihini yanlış yazmışlar arıyorum getirin diyorlar tekrar gidiyorum acenteye. Bildiğimiz tippex-le üzerini tippexleyip doğru tarihi yazıyorlar ne kaşe ne imza hiç bir şey yok dedim beni çağırmasaydınız telefonda söyleseydiniz bende yapardım olurdu diyorlar :):):)


Web adresi : http://www.guantanamera.com.tr/new/hizmetlerimiz/kuba-vizesi/

Adres : Kocatepe Mah. Dolapdere Taksim Cad. No:31 34437
Taksim, Beyoğlu | İstanbul | TÜRKİYE
Telefon : + 90 212 235 68 00 Faks : + 90 212 235 31 32





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder